The one where i was sick and Elvira was my light - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Nineke Pap - WaarBenJij.nu The one where i was sick and Elvira was my light - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Nineke Pap - WaarBenJij.nu

The one where i was sick and Elvira was my light

Blijf op de hoogte en volg Nineke

09 November 2013 | Ethiopië, Debre Zeyit

Salamnatsjoe! Endebenatsjoe?

Mij met gaat het goed ;) Zoals je ziet eindigen die twee woordjes precies hetzelfde. Dat komt omdat het Ahmaars meerdere vervoegingen heeft voor werkwoorden. Dus heerlijk makkelijk voor ons. Weten we eindelijk hallo, moeten we het weer vervoegen voor een man, vrouw en groep...
De eerste week is (al weer) voorbij. Het was een erg intensieve week mag ik wel zeggen ;) Zoveel indrukken en nieuwe gezichten! De week begon wat minder fijn, zoals je wel kan lezen in de titel. Omdat hier de stroom vrij regelmatig uitvalt, was er waarschijnlijk wat eten bedorven. En tja, met mijn o zo sterke maag (maar niet heus) komt dat natuurlikjk niet goed. Dus maandagavond was ik ziek, moest ik overgeven etc. Details kunnen gedeeld worden op verzoek ;) Ik moet zeggen dat ik toen wel een momentje had van: 'Wat doe ik hier ook alweer?' Gelukkig was Elvira er ook nog, en eigenlijk was het hilarisch. Ik zal het even uitleggen; van te voren werd ons geadviseerd om een zaklamp mee te nemen. Elvira heeft zo'n mijnwerkerszaklamp die je op je hoofd kan doen. Dus ik lig daar in bed, in het donker een beetje ziek te zijn en bij het minste of geringste geluidje dat ik maakte speelde het volgende ritueel zich af: 'NINEKE! Moet je weer?' Bonkbonkbonk (voetstappen) en vervolgens kwam ze mn kamer binnen gewaaid met een mijnwerkerszaklamp op haar hoofd. Haha! (Trouwens, dit verhaal is nog veel grappiger als het verteld wordt met geluiden en zo erbij... Vraag me er maar na als ik weer in Nederland ben)
Verder was deze week geweldig. We hebben afspraken gemaakt over wat we hier gaan doen. Natuurlijk hebben we ons onderzoek die gedaan moet worden voor ons afstudeerscriptie (voor diegenen die hier niet van op te hoogte zijn: Dit gaat over leesproblemen bij kinderen die les krijgen in een tweede taal) Dus we volgen samen taal in groep 3 en 4. Verder heb ik gekozen voor rekenen in groep 3 en 4. Afgelopen donderdag heb ik twee lesuren voor de klas gestaan om het rekenrekje te introduceren. Er wordt hier (nog) niet zoveel gebruik gemaakt van materiaal. Dit was erg leuk en ook mooi om te doen. In Afrika (denk ik over het algemeen) is er niet zoveel aandacht voor het zwakkere kind. Als je geluk hebt kom je mee, en anders pech. Tijdens deze lessen heb ik geprobeerd om één op één de kinderen te helpen. Je had die gezichtjes moeten zien, als ik ze een compliment gaf: Ik? Echt waar, ik deed iets goeds? Echt heel gaaf. Als laatste geef ik op donderdag nog wat RT aan de kleuters op het gebied van taal, rekenen en sociale vaardigheden. Wat een schatjes!
Vandaag hebben Elvira en ik ff een luierdagje genomen. Vanmorgen lekker vroeg wakker geworden, dat is hier echt heerlijk. Ik ga om ongeveer 9 uur naar bed (soms eerder ;) ) en word rond 5 uur uit mezelf wakker. Heerlijk! We hebben samen een lokaal schoongemaakt wat we allebei kunnen gebruiken voor RT werk in groep 3 en 4. Straks hopen we nog wat boodschappen te doen wat ook wel een belevenis op zichzelf is. OP straat willen allerlei kinderen ons aanraken (want blank is toch wel écht vreemd!) Pas riepen zelfs wat vrouwen naar ons: Nice hair.. oehhh!!! Haha, wel grappig. Vanavond gaan we waarschijnlijk nog volleyballen wat ook wel erg gezellig is...
Het is wel raar om aan jullie te laten weten wat ik heb meegemaakt via deze manier. Er gebeurd zo veel in een week! Ik geloof dat ik alles nu wel een beetje heb opgesomd. Ik vind het overigens erg leuk om jullie reacties te lezen. Ik heb geen heimwee, maar het voelt gewoon erg goed om het te lezen!
Ik laat snel weer wat van me horen! Internet is hier rédelijk betrouwbaar ;) Ik heb het alleen niet in huis dus ben niet full time online.

Chow!!
Lieve groetjes,
Nineke

  • 09 November 2013 - 20:52

    Lydia K:

    Heey meis!!

    Oh had jij even mazzel dat je nu al ziek bent geweest! Pff lijkt me niet fijn in zo'n land. Gelukkig gaat het weer. Jullie zitten daar dus ook gigantisch te genieten? Ik ook! this hier ook heel erg gaaf en mooi. Dus ook geen last van heimwee, maar hoe herkenbaar dat laatste regel. Het is echt leuk om wat van de andere te horen. Ik stuur wel mails dus als je die ook wil hebben moet je het even zeggen.

    Doe de groetjes aan elvira! Liefsss Lyd

  • 10 November 2013 - 16:12

    Martha Van Den Herik:

    Nien! Klinkt super leuk! Ik zou graag even bij jullie om het hoekje kijken! ENjoy Africa and greetings to Elvira :)

  • 12 November 2013 - 21:08

    Geesje:

    Hee Nien, echt genieten om je verhalen te lezen! (:
    Veel succes met jullie onderzoek!

  • 13 November 2013 - 18:47

    Geneva:

    He Nineke,

    Wat leuk om je via deze weg een beetje te kunnen volgen..
    Ik hoop dat je maag wat aangesterkt is door het eten daar, zodat je er een volgende keer tegen kan..
    Fijne tijd toegewenst en succes met alles!

    Groetjes aan Elvira :)

    Liefs,
    Geneva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nineke

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 10327

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Mijn eerste reis

25 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

25 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: