The one with the Christmas celebration - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Nineke Pap - WaarBenJij.nu The one with the Christmas celebration - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Nineke Pap - WaarBenJij.nu

The one with the Christmas celebration

Blijf op de hoogte en volg Nineke

23 December 2013 | Ethiopië, Debre Zeyit

Hallo allemaal!!!

Sorry dat ik nu pas weer een blog erop zet!
Zoals jullie kunnen lezen in de titel hadden we vorige week kerstviering op school. Afgelopen donderdag was het dan zover, de juf was nog zenuwachtiger dan de kinderen. Helemaal toen er 4 kinderen die allemaal een versje moesten opzeggen er nog niet waren toen de bel ging… Stress!!! Uiteindelijk was er één jongen afwezig maar gelukkig kon ik zijn tekst schrappen en vervangen door een korte zin die ik een andere jongen heb laten opzeggen… De kinderen deden het zo super goed! (Er is een video van!) We hadden eerst een engels kerstlied, dan de verzen en dan nog een liedje. In de verzen werkten we naar de boodschap die wij wilden overbrengen als groep 3: Als Jezus in je hart woont, ben je nooit alleen! Daarna hebben we een Nederlands liedje gezongen: Ik ben nooit alleen, want Jezus woont in mijn hart. Zo schattig die accentjes.. Iek bin nooit ailleen want Jiesus woooont ien meijn hart. We hebben deze ook in het Engels gezongen zodat de andere kinderen + ouders ook de tekst konden verstaan ;)

Na de viering hebben we in de klas lekker koekjes gegeten die de kinderen hadden meegenomen. De kinderen zagen er prachtig uit (ze hoefden hun uniform niet aan) Je zag nu wel goed het verschil tussen rijkere kinderen en armere… Maar iedereen voelde zich stralend! Ik heb van alle kinderen een foto kunnen maken! Dat arme fotoboek…

In de middag zijn hebben we gegeten met de hele staff wat erg gezellig was. Daarna hebben we geholpen met de grote schoonmaak van de nursery. Vrijdag zijn we verder gegaan en hebben we de kleuterklassen schoongemaakt. Dit was nog best een uitdaging omdat er een probleem is met de waterput…

Zaterdag zijn we voor het eerst wezen zwemmen bij een lokaal zwembad. Het water was, euhm… niet zo schoon… Als je erin zat kon je je eigen voeten niet zien, haha. Maar het was wel heel lekker koud! En verder hebben we super gezwommen, dus wie zeurt over schoon water!
Gisteren zijn we na de kerkdienst op bezoek geweest bij Alfa boerderij. Toen we na dit bezoek naar de harde weg liepen, zagen we een kerkje op een heuvel staan die we eigenlijk wel van dichtbij wilden zien. Dus wij naar boven, door de cactussen, door de doornen, door de struiken en u raad het al. We kwamen er niet! We waren bijna boven, maar toen waren de cactussen enzo iets te dicht voor ons. Toen maar genoten van het uitzicht. We keken uit op het seizoensmeer. Deze is nu langzaam aan het opdrogen en dan met het regenseizoen loopt het weer vol. Echt schitterend!

Op dit moment hebben we vakantie, ik heb al een ‘to-do-list’ gemaakt maar daar werd ik ook niet blij van ;) Gelukkig hebben we lang vakantie dus we kunnen ook het land intrekken.. Zo vaak ben je ook niet in Ethiopië, toch?

Via dit blog wil ik jullie ook allemaal gezegende kerstdagen wensen! Wordt het een witte kerst? Hier in ieder geval niet, al is het s’nachts wel heel koud! Ik ga genieten van mijn eerste kerst-in-shirtje hier! Laat gerust wat van je horen via deze blog, of mail etc. Ik vind het leuk om wat uit Nederland te horen!

Heb een fijne week!
Lieve groetjes,
Nineke

  • 23 December 2013 - 10:26

    Geneva:

    He Nineke,

    Leuk om weer wat van je te horen..:)
    Fijne kerstdagen! Hier hebben we ook geen witte kerst, maar een lekker warme winterjas is ook geen overbodige luxe..
    Succes met je 'to-do-list' en geniet ook van je vakantie.
    Hoe zijn de kerkdiensten daar?

    Groetjes aan Elvira!
    Liefs,
    Geneva

  • 23 December 2013 - 11:22

    Tante Hettie:

    Hoi Nineke altijd leuk om weer wat van je te horen. Ja dat zal vreemd zijn om kerstfeest te vieren in je t'shirt .Nou wij kunnen hier ook bijna ons t'shirt aan hoor het is hier ook helemaal geen winters weer. Geniet van je vrije dagen. Gezegende kerstdagen. En doe de groeten aan je vriendin. Groetjes tante Hettie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Debre Zeyit

Nineke

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 10325

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Mijn eerste reis

25 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

25 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: