The one where we had hot chocolate!! - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Nineke Pap - WaarBenJij.nu The one where we had hot chocolate!! - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Nineke Pap - WaarBenJij.nu

The one where we had hot chocolate!!

Blijf op de hoogte en volg Nineke

16 December 2013 | Ethiopië, Debre Zeyit

Hallo allemaal!!
Hoe gaat het daar? Hier gaat alles z’n gangetje, druk bezig voor kerst! Aanstaande donderdag hebben we kerstviering met de school, en zoals jullie weten zou ik helpen in o.a. grade 1 (groep 3) Ik zou de liedjes doen en de andere leerkracht een stukje… Nu kwam ik er alleen pas achter dat ze nog niets gedaan had omdat ze zich niet zo heel lekker voelde. Afgelopen vrijdag maar iets in elkaar gedraaid en nu flink oefenen! Het is wel stressen maar ik moet heel stiekem bekennen dat ik het toch wel heel leuk vind. Ik heb nog nooit zoiets gedaan… Maar het is echt geweldig om samen met de kinderen iets in elkaar te zetten!

Afgelopen weekend heb ik nog wat foto’s gekregen van onze safaritrip naar Awash, ik zal even wat mooie uitzoeken en op mijn blog zetten! Ik wil trouwens ook gelijk even zeggen dat ik het ontzettend leuk vind om jullie reacties te lezen. Echt heel super! Ik reageer verder niet op reacties maar ik lees ze met veel plezier!!

Verder loop ik er qua fashion niet meer bij ;) Het koelt hier s ’nachts behoorlijk af dus smorgens kan het ook nog best koud zijn (totdat de zon komt!) Ik heb nogal aardig snel last van koude voeten dus pas liep ik met sokken in ballerina’s. Er werd helemaal niet raar opgekeken! Ik vroeg het nog aan een collega en die zei heel simpel: No problem! Your socks are awesome, your shoes are awesome! It’s just awesome! (Geen problem! Je sokken zijn leuk, je schoenen zijn leuk. Het is gewoon leuk!) Lekker makkelijk toch? Dus loop ik hier lekker met sokken in sandalen/slippers/ballerina’s etc. Mijn enige dichte schoenen zijn sportschoenen maar dat is hier ook geen probleem. Ik moet nog steeds een beetje lachen als ik bv. een oudere vrouw met een bloemenjurk zie en dan dikke sportschoenen eronder. Hoppa! Mag allemaal. Trainingsbroek met overhemd? Chickerillum (geen probleem!) Puur genieten dus!

Over genieten gesproken, van mijn allerliefste papsie en mamsie had ik wat pepernoten gekregen. Nu hebben we pas zowaar wat cacao gevonden in een winkeltje dus je raad het al: Warme chocolademelk met pepernoten. En dat in Afrika! Mmmmm….

Afgelopen weekend was hier op school een ouderontmoeting, de kinderen hebben namelijk het rapport gekregen. Nu had ik dit volgens mij nog niet verteld, maar ‘mijn’ RT kindjes hebben zo super gedaan op de test! De ene had 95% en de ander 100%! Ik ben zo trots op ze, ze konden het zelf amper geloven. Toen ik het vertelde zat de ene echt zo te kijken: Nee teacher, dit is geen leuk grapje. Hij keek bijna boos! Maar toen ik het papiertje erbij haalde om het te bewijzen, kwam er een hele grote smile op z’n mooie donkere koppie. Afgelopen zaterdag sprak ik nog met een moeder van één van mijn kindjes. Die zei ook dat ze het niet kon geloven. Ze had hem thuis nog wat sommen gegeven, maar die had hij ook goed! Ze was zo dankbaar. In dit land is het echt een schande als je niet goed kan meekomen op school. Ze maakt zich dan ook echt heel veel zorgen, zo sneu!

Zaterdagavond zijn we uit eten geweest in een lokaal restaurantje, we waren met een aardig grote groep. Iets te groot eigenlijk want het restaurant raakte half in paniek. Het duurde ontzettend lang voordat we iets kregen (dat de stroom uitviel hielp ook niet echt) Toen we eindelijk klaar waren vroegen we of we de rekening mochten, tja dit duurde weer een dik half uur. Uiteindelijk lukte het ze met z’n zessen om te berekenen wat we nu eigenlijk moesten betalen!!! Maar het was wel gezellig hoor.. Mijn eten was koud, dus ik heb het maar meegenomen en zondag lekker opgewarmd en opgesmikkeld!

Gisteren hadden Elvira en ik zondagschool/kindernevendienst. Het verhaal ging over de geboorte van Jezus + de herders. Ik vond het heel mooi om te doen. Eerst heb ik het verhaal verteld en toen hebben we samen zelf een kerststal gemaakt met hout en kleurtjes. Heel erg leuk! In Januari staan we weer een keer op het rooster maar dat vinden we helemaal niet erg!

Nou, ik heb alles wel weer beschreven dacht ik zo. Ik wens jullie nog een fijne advent, alvast een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar. Vrolijk Pasen hoef ik niet te doen want dan ben ik er weer hoor! Tot de volgende blog!
Lieve groetjes,
Nineke

  • 16 December 2013 - 12:20

    Femke:

    Wat heerlijk allemaal om te lezen! En de foto's zijn ook echt prachtig! (En elke titel laat me weer lachen :) )

  • 16 December 2013 - 12:52

    Tante Tineke:

    He Nineke,

    Jij geniet van de reacties van de lezers, ik vind het leuk om jouw belevenissen te lezen.
    Ik ben iedere keer weer benieuwd wat je meegemaakt hebt.

    De foto, zijn erg mooi. Heb je nog iets met mijn boek gedaan.

    gr T.T.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Debre Zeyit

Nineke

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 10343

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Mijn eerste reis

25 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

25 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: