The one with the crocodiles and monkeys - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Nineke Pap - WaarBenJij.nu The one with the crocodiles and monkeys - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Nineke Pap - WaarBenJij.nu

The one with the crocodiles and monkeys

Blijf op de hoogte en volg Nineke

09 December 2013 | Ethiopië, Debre Zeyit

Hallo allemaal!

De reden dat ik nu pas een blog erop zet, is omdat ik er afgelopen zaterdag niet was. Afgelopen donderdagmiddag zijn we met een groepje vertrokken naar National Park Awash. Dit was echt supermooi. Tijdens de reis erheen zagen we allerlei mooie dingen, ik had hier helemaal het gevoel dat ik in Afrika was! Onderweg zagen we apen langs de weg, kamelen, huttendorpen etc. S’avonds kwamen we in het park aan. Bij het park zijn de Awash waterfalls. Dit was echt heel bizar, de omgeving is super droog en opeens is daar een rivier met watervallen! We zijn gelijk even wezen kijken maar het was al donker. Met het licht van de zaklamp zagen we de ogen van de krokodillen oplichten! Elvira en ik sliepen in een tent wat ook wel grappig was!
Vrijdagochtend zijn we om 5 uur opgestaan en vertrokken. Eerst hebben we een route gereden, hier zagen we nog meer dieren. In het park zitten ook leeuwen maar die hebben we helaas niet gezien… Het was heel erg mooi om de zon op zien te gaan in zo’n landschap. Aan het eind van de weg kwamen we uit bij een (lege) camping, hier vandaan kon je naar beneden kijken in de vallei. Dit was heel indrukwekkend. Later op de morgen zijn we met een gids en chauffeur naar de hotspring gegaan. Dit was een trip van zo’n 40 km en we deden er dik 2 uur over! De hotspring lag richting een meer dus naar het einde toe werd de omgeving steeds groener! Echt heel mooi. De hotspring was ook heel gaaf. Het water was zo helder dat je de bodem gewoon kon zien. Eromheen stonden palmbomen. Ik ben er samen met een ander meisje nog wel in geweest maar het was eigenlijk té warm. We schatten het op zo’n 45 á 50 graden. Heel m’n lichaam tintelde! Maar het was wel een hele ervaring! Het gebied was ook heel erg warm, ik had de capuchon van m’n vest in water gedoopt zodat ik telkens m’n gezicht kon afvegen. S’nachts koelde het trouwens weer heel erg af…
De volgende dag zijn we weer vroeg opgestaan om de krokodillen van dichterbij te zien. We zijn afgedaald tot de rivier maar konden ze niet spotten. Een uurtje later toch maar weer naar boven gegaan om te ontbijten. Na een poosje zagen we opeens wat krokodillen die te lagen zonnen dus we zijn snel weer naar beneden gegaan! Dit was heel stoer. Helaas heb ik hier (nog) geen foto’s van. Er waren er namelijk twee in ons groepje die enorm goeie camera’s hadden, ik heb het hier maar aan heen overgelaten. Ik kreeg ze er niet mooi op. De foto’s die ik heb zet ik wel ff op het blog zodat jullie een impressie krijgen.
Hierna zijn we weer terug gegaan. Het plan was om onderweg nog ergens te stoppen bij een plek waar je nijlpaarden kon spotten maar we konden het niet vinden. Dit willen we later nog eens doen! Al met al was het een onvergetelijke trip!!!

Gisteren zijn we weer naar de kerk geweest. Ook hier zijn het de adventsweken dus dat is wel eens wat anders dan in Nederland! De kinderen mochten naar voren komen en de ouders en andere gemeenteleden moesten ze wat sleutels geven. Toen hebben we met z’n allen jingle bells gezongen en bij het refrein mochten ze lekker meejingelen met de sleutels! Echt heerlijk om al die gezichtjes te zien. Verder is het ook wel grappig om ‘stille nacht’ en andere kerstliederen in je T-shirtje te zingen!

Ik kwam er trouwens ook net achter dat ik deze week al op de helft van de reis zit! Time flies! Het gaat echt supersnel… Ik geniet nog steeds met volle mate hier!!

Ik spreek jullie snel weer!
Lieve groetjes,
Nineke

  • 09 December 2013 - 22:59

    Rens En Inge:

    Hoi Nineke. wat een leuke dingen maak je mee!
    2 uur over 40 km, dan geniet je nog eens van de omgeving. En dan die krokodillen, hadden zij al wel ontbeten? Fijn dat je het zzo goed naar je zin hebt.
    Heel goede kerstdagen en jaarwisseling.
    Tot je volgende blog!
    Liefs: Rens en Inge

  • 11 December 2013 - 15:57

    Martha Van Den Herik:

    Nien... Wat super gaaf zeg! ja raar he... kerst met 30 graden :) HaHa enjoy it lieverd! Kan niet wachten om al jullie verhalen te horen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Debre Zeyit

Nineke

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 10336

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Mijn eerste reis

25 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

25 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: